Een klant die een product of dienst opzegt. Gewoon verwerken in het systeem of liever behouden? Achterhaal met goede vragen reden van opzegging. Initieer een gesprek waarmee je met goede service, korting of een aanbieding de klant toch behoudt. Reageer effectief op weerstand en tegenwerpingen en buig om. Stel ontevreden klanten weer tevreden. Vergroot het verkoopsucces van jouw organisatie. Hoe? Je leert het in de training retentie in klantcontact.

Na deze praktijkgerichte training verleen je proactief service en weet je – op een soms out-of-the-box manier – klanten te boeien en te binden.

Mogelijke onderwerpen

  • klacht- en omgangsbeleid voor klantbehoud
  • herkennen en ingaan op klantsignalen
  • vraag achter de vraag achterhalen
  • opzegredenen en ombuigingen
  • omgaan met weerstand en tegenwerpingen
  • leiding nemen in het gesprek
  • communiceren met verschillende klanttypes

Kijk ook eens naar deze trainingen!