Retentie in klantcontact

Een klant die een product of dienst opzegt. Gewoon verwerken in het systeem of liever behouden? Achterhaal met goede vragen reden van opzegging. Initieer een gesprek waarmee je met goede service, korting of een aanbieding de klant toch behoudt. Reageer effectief op weerstand en tegenwerpingen en buig om. Stel ontevreden klanten weer tevreden. Vergroot het verkoopsucces van jouw organisatie. Hoe? Je leert het in de training retentie in klantcontact.

Na deze praktijkgerichte training verleen je proactief service en weet je – op een soms out-of-the-box manier – klanten te boeien en te binden.

Mogelijke onderwerpen

  • klacht- en omgangsbeleid voor klantbehoud
  • herkennen en ingaan op klantsignalen
  • vraag achter de vraag achterhalen
  • opzegredenen en ombuigingen
  • omgaan met weerstand en tegenwerpingen
  • leiding nemen in het gesprek
  • communiceren met verschillende klanttypes
Onze trainingen zijn altijd maatwerk. Jouw situatie kan verschillen met die van een andere afdeling of organisatie. De onderwerpen, aanpak en de duur van de training stemmen we dan ook altijd in overleg af. Onder het kopje onderwerpen vind je in ieder geval een indicatie van de onderwerpen die aan bod kunnen komen tijdens de training. Jouw ideeën en wensen nemen we hierin natuurlijk graag mee.
Wil je een offerte aanvragen of advies over een passende training? Bel dan naar 036 545 17 13 of stuur een e-mail naar info@extratrainers.nl. Antwoorden op veel praktische vragen vind je ook in onze FAQ´s.