Training Servicechat

Voor organisaties en bedrijven is live chat een effectieve manier binnenkomende vragen klantvriendelijk en effectief te beantwoorden. Menselijke dialoog via live chat maakt het contact meer persoonlijk. Contact met leden, abonnees, verzekerden, klanten en relaties. Goed voor meer loyaliteit en klanttevredenheid.

Met echte en inhoudelijke ‘human conversation’ verschuift beantwoording via chat van een mechanische probleembenadering naar menselijke oplossingsgerichtheid. Door proactief contact, actief luisteren, goede vragen stellen, op vervolgvragen anticiperen en écht meeleven, begrijpen chatmedewerkers vragen sneller en beter. En beantwoorden zij vragen efficiënt en vriendelijk.

In de training Servicechat leer je hoe je met krachtige en klantgerichte chatvaardigheden vragenstellers goed helpt en blij maakt.

Mogelijke onderwerpen

  • de spelregels van live chat
  • merkgerelateerde tone of voice
  • proactieve dialoog initiëren
  • kritisch lezen en ‘luisteren
  • leiding nemen en oplossingsgericht regie houden
  • samenvatten en doorvragen
  • klantgericht schrijven
  • actief schrijven
  • positief en modern taalgebruik (toch zakelijk!)
  • gemak creëren
  • meeleven met de klant
  • omgaan met emoties
  • commerciële kansen pakken
Onze trainingen zijn altijd maatwerk. Jouw situatie kan verschillen met die van een andere afdeling of organisatie. De onderwerpen, aanpak en de duur van de training stemmen we dan ook altijd in overleg af. Onder het kopje onderwerpen vind je in ieder geval een indicatie van de onderwerpen die aan bod kunnen komen tijdens de training. Jouw ideeën en wensen nemen we hierin natuurlijk graag mee.
Wil je een offerte aanvragen of advies over een passende training? Bel dan naar 036 545 17 13 of stuur een e-mail naar info@extratrainers.nl. Antwoorden op veel praktische vragen vind je ook in onze FAQ´s.