Training Omgaan met klachten

Heb je te maken met klachten? Dan is het de kunst hoe je omgaat met een klacht. Hoe zorg je dat je het niet persoonlijk aantrekt? En hoe herken je praktisch ongenoegen? En natuurlijk: hoe stel je je klant weer tevreden?

Leer in de training Omgaan met klachten hoe je klanten servicegericht een moeilijke boodschap brengt. Persoonlijk, telefonisch of per e-mail. Je weet klachten om te buigen en echte conflicten te voorkomen. Met behoud van een positief imago voor de organisatie.

Deze onderwerpen komen meestal aan bod in de training omgaan met klachten. Samen met jou zorgen we ervoor dat de inhoud perfect aansluit op jouw doelstellingen.

  • Communicatieve vaardigheden
  • Positieve en klantgerichte instelling
  • Gesprekstechnieken
  • Etiquette (telefoon, e-mail en balie)
  • Klachtafhandeling in vijf stappen
  • Omgaan met bezwaren
  • Voorkomen van conflicten
  • De verschillende klanttypes (DAS)
  • Actief oefenen door middel van rollenspellen
Onze trainingen zijn altijd maatwerk. Jouw situatie kan verschillen met die van een andere afdeling of organisatie. De onderwerpen, aanpak en de duur van de training stemmen we dan ook altijd in overleg af. Onder het kopje onderwerpen vind je in ieder geval een indicatie van de onderwerpen die aan bod kunnen komen tijdens de training. Jouw ideeën en wensen nemen we hierin natuurlijk graag mee.
Wil je een offerte aanvragen of advies over een passende training? Bel dan naar 036 545 17 13 of stuur een e-mail naar info@extratrainers.nl. Antwoorden op veel praktische vragen vind je ook in onze FAQ´s.