FAQ’s

Om meer te weten

We zijn een praktische club, met veel ervaring. Jouw wensen vertalen we naar een resultaatgerichte training op maat. Onze trainers en trainingen scoren hoog in evaluaties. Veel bekende organisaties zetten ons keer op keer in. En – niet onbelangrijk – we hanteren scherpe tarieven.

Wij denken in samenwerken en resultaat. Wij begrijpen dat je op een effectieve manier resultaat verwacht. Daarom zorgen we ervoor dat de training aansluit op jouw vraag, wensen en medewerkers. Ook snappen wij dat je graag werkt met een organisatie die meedenkt en schakelt in de dynamiek van het moment. Je kunt dus rekenen op goede afspraken én op onze flexibiliteit wanneer het nodig is.

Wij werken voor veel verschillende bedrijven: bij commerciële organisaties, overheden, non-profit bedrijven en scholen. Grote en kleine bedrijven. Landelijk bekende en lokale spelers. We trainen onder andere bij KLM Catering Services, WMD Water, Woonstad Rotterdam, Sanquin, Allianz, Woonzorg Nederland, Hallmark, Fleurop en Axians. Nieuwsgierig wie nog meer? Klik hier voor een totaaloverzicht van onze klanten.

De beste marketing voor Extra Trainers halen we uit het geven van uitstekende trainingen en een prettige samenwerking met klanten. Daarom investeren we bewust minder in bijvoorbeeld brochures en evenementen. Zo kunnen we tarieven hanteren waarvoor jij meer kunt doen!

Onze trainingen richten zich op het versterken van mensen en organisaties. Een breed vlak, met als gemeenschappelijke delers ‘communicatie’ en ‘gedrag’. En dan bedoelen we zowel schriftelijke als mondelinge communicatie. Veel van onze trainingen zijn gericht op klantgerichtheid, commercie en persoonlijke ontwikkeling. Denk dan bijvoorbeeld aan: klantgericht e-mailen en chatten, gesprekstechnieken, didactische vaardigheden of leidinggeven. Een compleet overzicht vind je hier. Er zit zeker ook een training voor jou of je collega’s bij.

Het effect hangt natuurlijk af van het doel van de training. Wij vertalen de doelen in ieder geval naar concreet resultaat. Zo kan een training ‘telefoneren’ leiden tot een kortere wachttijd voor klanten (door kortere gesprekken). En een training creatief schrijven kan leiden tot meer aanmeldingen en minder vragen na een nieuwsbrief. Nog meer voorbeelden?

  • Hogere verkoop door betere vraagstelling.
  • Minder ziekteverzuim door betere samenwerking.
  • Minder klachten door duidelijke algemene voorwaarden.
  • Betere prestaties door gestructureerde functioneringsgesprekken.
  • Nieuwe opdrachten door klantgerichte offertes.
  • Tijdsbesparing door te werken met een lege inbox.
  • Meer efficiëntie door sneller geschreven e-mails.
  • Minder herhaalverkeer door heldere en klantgerichte brieven.

Zo zijn er nog wel 100 voorbeelden van voordelen die ook jou, jouw organisatie en de medewerkers naar een hoger plan trekken. Weten wat wij voor je kunnen doen? Bel vandaag nog: 036 545 17 13.

Onze trainingen zijn praktijkgericht, actief, afwisselend en resultaatgericht. We onderbouwen onze trainingen natuurlijk met theorie, maar je zit niet de hele dag naar saaie grafieken en modellen te turen. We koppelen theorie altijd aan de praktijk of aan een concrete oefening. Waar we ook rekening mee houden, is dat leren soms een beetje spannend is. Wij durven deelnemers te prikkelen en uit te dagen. En, we weten dat mensen beter leren in een ontspannen, plezierige en veilige sfeer. Wil je meer lezen over onze kijk op trainen? Klik dan hier.

Wij starten met een uitgebreid gesprek. Wat zijn jullie doelen en wat hebben jullie nodig om deze goed, snel en effectief te bereiken? Dan checken we of (en welke) training de oplossing is voor jullie vraag. Is dat zo? Dan schrijven we een concept plan van aanpak met een duidelijke prijsopgave. Gaan jullie akkoord? Dan ontwikkelen wij de training op maat en gaan we concreet aan de slag. Regelmatig komen we eerst langs om te zien waar en hoe de deelnemers werken. Dit levert concrete input voor de training. Verder blijven we voor, tijdens en na de trainingsperiode met je in contact. Want het resultaat willen we graag evalueren en garanderen.

Onze trainers zijn betrokken en ervaren. Ze zijn hoogopgeleid maar niet hoogdravend. Ze zijn kritisch, spiegelend en luchtig tegelijk. Al dik 20 jaar trainen we bij allerlei organisaties in Nederland en soms daarbuiten. Onze trainers zijn vast bij ons in dienst. Soms werken we met externe specialisten. Je krijgt in elk geval altijd een trainer die bij jullie wensen en organisatie past. De gezichten bij dit verhaal? Kijk hier!

Wij trainen meestal ‘in company’: bij jullie in huis, in jullie eigen trainingsruimte of in een vergaderzaal. Dat is wel zo gemakkelijk voor de deelnemers. Willen jullie liever een keer ergens anders naar toe? Dan komen we naar een externe locatie, bijvoorbeeld een hotel of zalencentrum. Jullie zijn ook altijd welkom bij ons: op ons kantoor in Almere hebben we ook een prima trainingsruimte.

Extra Trainers heeft Almere als thuisbasis. Hier zit ons kantoor met onze trainingsruimte. Lekker centraal. Van daaruit trainen we door het hele land en soms ook in het buitenland. Onze locatie is prima bereikbaar met het openbaar vervoer en met de auto. Kom je met de auto, dan parkeer je gratis voor de deur. Wil je een routebeschrijving? Klik dan hier.

Gemiddeld krijgen onze trainingen een 8,7. Een cijfer waarop we trots zijn! In de evaluaties komt een aantal woorden vaak terug: concreet, helder, direct toepasbaar, enthousiast, betrokken, praktisch en leuk. Dit klopt precies met wat wij als Extra Trainers willen bereiken: een praktijkgerichte, heldere en leuke training.

Wij zetten zeer regelmatig een trainingsacteur in. We ervaren dat als een grote toegevoegde waarde. We hebben het dan natuurlijk niet over schrijftrainingen, maar wel over trainingen als feedback geven, gespreksvoering, (telefonisch) verkopen of leidinggeven. Meestal ervaren mensen een drempel om iets nieuws te proberen in de praktijk. Met een trainingsacteur merken deelnemers ín de training al wat het effect is van ‘het net even anders doen’. Dit levert sterke inzichten op en meer vertrouwen voor de praktijk. Wij werken met professionele trainingsacteurs die weten hoe ze deelnemers op hun gemak stellen. Hierdoor weten we dat het werken met een acteur, naast effectief, ook leuk is.

Niet alle mensen leren goed in groepen. Voor deze mensen is een individuele training een uitkomst. We richten de training volledig op de leerwensen en doelen van één persoon. De leeropbrengst is daardoor groot. Deelnemers kiezen ook voor deze training wanneer ze binnen korte tijd willen groeien in hun werk. Of als ze zelf willen bepalen wanneer ze een training volgen en welke onderwerpen centraal staan. Wil je graag individuele aandacht maar dan verspreid over een bepaalde tijd? Dan delen we de training op in meerdere dagdelen of je kiest voor ‘coaching on the job’.

Coaching on the job is een praktische aanvulling op de training. Je krijgt dan individuele begeleiding op je werkplek. De trainer is nu coach. Vaardigheden en praktijk staan centraal. Feedback ontvang je direct. Dit versnelt het leereffect van een training.

LEAVE REPLY

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.