Chat voor webwinkels

Convert like a retailer

Webwinkels met live chat op hun website hebben unieke mogelijkheden verkoop, retentie en efficiency te vergroten. Medewerkers die gericht getraind zijn op soft-skillvaardigheden initiëren persoonlijk en servicegerichte chatgesprekken. Zij begrijpen klantvragen sneller en beter. En beantwoorden klantvragen efficiënt en vriendelijk.

80% van de vragen in chats gaan over producten, betaling, voorwaarden of levering. Maar hoe open je contextueel het eerste contact? Wat zeg of vraag je in welke situatie? En hoe anticipeer je op vervolgvragen zodat klanten niet meer hoeven te bellen of te mailen?

Met inhoudelijke ‘human conversation’ via chat vergroten webwinkels concreet ‘captured missed revenue’ (gemiste omzet van onbeantwoorde vragers die de shop verlaten), conversie en loyaliteit.

Convert like a retailer. Leer in een intensieve, praktijkgerichte en leuke dag hoe je met menselijke en servicegerichte chat commerciële kansen ombuigt naar concrete orders. Kies voor de training Chat voor webwinkels.

  • verkoopdialoog via live chat
  • leiding nemen en houden in de sessie
  • gemak creëren
  • koopobstakels verwijderen
  • actief en klantgericht formuleren
  • positief en modern taalgebruik (toch zakelijk!)
  • meeleven met de klant
Onze trainingen zijn altijd maatwerk. Jouw situatie kan verschillen met die van een andere afdeling of organisatie. De onderwerpen, aanpak en de duur van de training stemmen we dan ook altijd in overleg af. Onder het kopje onderwerpen vind je in ieder geval een indicatie van de onderwerpen die aan bod kunnen komen tijdens de training. Jouw ideeën en wensen nemen we hierin natuurlijk graag mee.
Wil je een offerte aanvragen of advies over een passende training? Bel dan naar 036 545 17 13 of stuur een e-mail naar info@extratrainers.nl. Antwoorden op veel praktische vragen vind je ook in onze FAQ´s.